Kunstmenu

Het kunstmenu laat kinderen in aanraking komen met professionele kunst. Dit kunstmenu wordt samengesteld in samenwerking met Cultuurkade Meierijstad. De disciplines beeldend werk, dans, theater, foto/ film/ video en literatuur behoren o.a. tot het aanbod. De locaties van voorstellingen zijn vaak op de Noordkade of worden gehouden in de speelzaal van de school. Hierbij is het aanbod actief en receptief. Bij actief aanbod hebben de kinderen een grote interactieve rol. Bij receptief aanbod leren kinderen ervaren en ondergaan, door kijken en luisteren naar voorstellingen of tentoonstellingen. Het streven is om kinderen in hun bassischooltijd 2 x met iedere discipline in aanraking te laten komen. Het aanbod wordt aangevuld met lokaal aanbod. Vaak zijn dit Erfgoedprojecten. Dit kan een bezoek aan de molen of de museumboerderij in Heeswijk zijn. Hiermee blijven we dichtbij de belevingswereld van kinderen.