Bochum en meer
3 april

We hebben diverse dingen verzameld die we graag willen delen:

De lente is in aantocht en.... de koningsspelen staan weer op het programma! Zie bijlage

Groot applaus voor de groepen 2 en hun bonte avonden!

Soms schiet het er bij in om jongere broertjes/zusjes aan te melden voor de basisschool. Let op dat kinderen aangemeld moeten worden in het jaar vóórdat ze 4 jaar oud worden.

De ateliers voor groep 5-8 draaien op volle toeren, de eerste ronde is afgesloten. Donderdag start de tweede ronde van 3 weken.

Bochum was fantastisch voor groep 6. Lees hier het verslag:

Wat een FANTASTISCHE dagen hebben de kinderen van de groepen 6 gehad in Bochum!

Afgelopen donderdag werden we ,na een vlotte busreis, heel hartelijk ontvangen in Bochum. Alle Duitse kinderen stonden ons op hun schoolplein al op te wachten en maakten een lange poort met hun handen, waar wij onderdoor moesten lopen. Dat was een gezellige start. Toen gingen we op zoek naar onze maatjes. En…prachtig om te zien: op het plein werd er meteen al volop in Duits/Nederlandse groepjes gespeeld. Na een welkom in de aula van de school gingen we in  groepjes verschillende lessen volgen in de Neulingschule. Dat is wel even wat anders  dan op de Uilenbrink! Sommigen volgden  een wiskundeles, anderen hadden les over gedichten en er waren zelfs Uilenbrinkers, die en Duits gedicht durfden voorlezen. Knap hoor!

Na de lunch (een heerlijk stuk pizza) liepen we naar een erg mooi bos, waar we een “schat” moesten zoeken. Door de harde regen viel dat niet mee, maar gelukkig keerden we met een zonnetje weer terug op de Neulingschule, waar de ouders ons mee namen naar de verschillende gastgezinnen. Daar werd gevoetbald, verstoppertje gedaan en  er waren kinderen die naar een dierentuin of een bowlingbaan gingen. Anderen speelden midgetgolf of gingen naar een park in de buurt. Vol enthousiaste verhalen kwam iedereen ’s avonds naar de jeugdherberg. Er kwam zelfs een auto met luid zingende kinderen de parkeerplaats op gereden. De Duitse ouders waren erg lovend over hun gasten: fijn hoor! In de jeugdherberg gingen we naar onze kamers, maakten we de bedden in orde en speelden we spelletjes. Dat was natuurlijk supergezellig!!! Wat jammer dat we toch ook even moesten slapen… Niet iedereen maakte dan ook de normale hoeveelheid uren slaap!

De volgende ochtend hadden we een uitstekend ontbijtbuffet en daarna vertrokken we naar het centrum van Bochum.  Daar ontmoetten we de Duitse maatjes weer en gingen we met hen naar een prachtige dierentuin, waar we heerlijk rond konden lopen. Na een uurtje namen we daar afscheid van onze Duitse maatjes! Met een “tot- in -Veghel” zwaaiden we hen uit. Ook wij eindigden ons bezoek aan de dierentuin en  stapten de grote bus in. Rond vier uur kwamen we op onze school aan, waar veel ouders ons stonden op te wachten. Het einde van een heel mooi Duits avontuur….wat zullen we nog lang hierover napraten!