Een goed 2023!
12 januari

We wensen iedereen alle goed voor 2023!

in de bijlagen:

- flyer muziekvereniging Meierijstad

- flyer Brussendag

- flyer LekkerAndersDag

En....we zijn weer begonnen! In de hele school zijn nieuwe thema’s opgestart. Zo is er in de groepen 4 het thema ‘Hallo wereld’ gestart en begonnen ze deze week met het inchecken van kinderen aan een zelfgemaakte balie voordat ze de klas in konden. In de groepen 3 ‘Mijn lijf’ en zien we al de speelhoek transformeren in een dokterspraktijk. Wat leren kinderen spelenderwijs veel woorden waarvan ze de letters op die manier sneller kennen! In de groepen 7 ‘Wereldse helden’ en dit eindigt in een heus beleefmuseum! In de groepen 2 start het thema ‘De winkel’ en grappig genoeg lag in de groep daar ook het boek ‘De papawinkel’. Het moet nog voorgelezen worden, dat wel!

Zo brengen we met elkaar de focus op lezen, hoe interessant dat is en wat je daar allemaal niet van leert!

De werkgroep rekenen heeft de collega’s weer bij elkaar gebracht, meteen deze eerste week. Ook daar wordt de aanpak voortgezet! Op naar verbeteringen van de rekenvaardigheid via het handelen van de juf/meester 😊

We hebben nog een toetje mogen meebeleven door de kerstmusical die verschoven was naar januari. Geweldig hoor, dat kinderen na zo’n drie weken de tekst nog kennen! Het waren steengoede voorstellingen, complimenten!

Ook hebben we ouders van ‘nieuwe’ kinderen gevraagd naar hun eerste ervaringen. Wat een fijn gesprek, wat een tevreden ouders, wat een compliment voor de fijne start op school. En, doen we wat we zeggen dat we doen? Een duidelijk "ja" was hier het antwoord op. In dit jaar zijn er nog twee koffie-uurtjes voor ouders, omdat we graag horen van u hoe het gaat en waar we vooral ook aan moeten denken.

We merken dat door het regenachtige weer de auto vaak gebruikt wordt voor een snelle rit naar school. Onlangs hebben beleidsmedewerkers van de gemeente ons een bezoekje gebracht om de uitwerking van het verkeersplan eens real live te zien. We zijn eigenlijk best tevreden hoe soepel het vaak verloopt. Toch zijn er nog te veel momenten van opstoppingen, die we zo graag willen voorkomen. Een vriendelijk verzoek aan alle ouders om vooral niet op de stoep te parkeren tegenover de school, waardoor doorstroom bemoeilijkt wordt en onveilige situaties onstaan. Laten we ons gewoon aan de verkeersregels houden! Het fijnst is natuurlijk als u de auto verder weg parkeert en te voet komt! Zou u ook uw fijne oppasoma of -opa willen vragen zich aan de regels van het parkeren te houden?

Op 25 januari houden we een Open Ochtend. Natuurlijk bedoeld voor nieuwe ouders, die op zoek zijn naar een school voor hun kind. Maar op de Uilenbrink zijn alle ouders welkom om even een kijkje te komen nemen naar de school in bedrijf.

Op 30 januari start een nieuwe instroomgroep en kunnen kinderen die nu vier worden ook fijn naar school. Gelukkig hebben we in deze tijden van lerarentekort toch weer een fijne juf Sylvia kunnen aantrekken die in maart start. Tot die tijd hebben we het intern kunnen oplossen.

En last but not least: Eindelijk gaat er weer een jeugdoptocht in Kuussegat plaatsvinden en natuurlijk doet de Uilenbrink mee! De kinderen gaan binnenkort aan de slag met het maken van de attributen. En om er samen weer een groot succes van te kunnen maken zijn we ook nog op zoek naar enthousiaste ouders die mee willen helpen bij de voorbereidingen voor en op zaterdag de 18e.
Morgen komt er een extra bericht hierover in Schoudercom, zodat u zich kan aanmelden.