We zijn er klaar voor!
16 mei

Morgen is het dan zo ver, de lang verwachte dag om met z’n allen te starten in onze mooie nieuwe school. Hopelijk hebben jullie samen met de kinderen kunnen genieten van de vakantie.

Op school is in ieder geval hard gewerkt in de vakantie! Collega’s die ervoor gezorgd hebben dat de klas weer ingericht is, maar ook de overige algemene ruimtes ingericht want vele handen maken immers licht werk!

We hadden tegenslag en meevallers. Zo stortte een zojuist met zorg ingerichte kast in (gelukkig was de interieurbouwer direct ter plekke), waren er problemen met de riolering waardoor de straat opengebroken moest worden, kon daardoor het meubilair niet op tijd in de school gebracht worden, zijn er leveringsproblemen met het meubilair (ook daar treffen we Corona), waardoor het leerplein nog niet zoals bedoeld ingericht is en volgt dit wat later. Maar ondanks tegenslag is er met man en macht gewerkt om het op te lossen. Het resultaat mag er zijn: wat is het een prachtige school geworden! De kunstwerken van de kinderen brengen de finishing touch! Trots zijn we, op de samenwerking met zoveel verschillende bedrijven, op zo’n prachtig gebouw, op zo’n mooi speelplein (geweldig dankzij sponsorloop en crowdfunding nog zoveel kunnen realiseren), op ons team vanwege alle extra inzet.

Om de start en het verkeer in goede banen te leiden, vragen we uw aandacht voor de beschrijving die al eerder is verspreid.

Schooltijden (i.v.m. spreiding van de toestroom):

De groepen 5 t/m 8 lopen tussen 08:15 tot 08:30 u naar hun klas, het is niet de bedoeling bij de aanvang te spelen op het plein.

Groep 1 t/m 4 verzamelt tussen 08:30 en 08:40 u bij de leerkracht op een vaste plek op het plein. Deze plek is de kinderen al verteld tijdens het bezoek met de Koningsspelen. Zo gaat het in ieder geval tot 28 mei.

Om 11:45 en 15:15 u mogen alleen de ouders van groep 1, 2 en 3 zich verspreiden op het plein om hun kind(eren) op te halen. Alle andere ouders spreken een plek af met hun kind(eren) buiten het hek. DE PARKEERPLAATS KAN NOOIT EEN PLEK ZIJN OM AF TE SPREKEN ALS VERZAMELPLEK VOOR UW KIND (EREN).

(Op woensdagmiddag zijn alle kinderen vrij vanaf 12.30 u en op vrijdagmiddag alleen de kinderen uit de groepen 1 t/m 4)

Prettig verkeer in de laren en veilig naar school:

In samenwerking met buurtbewoners en gemeente is de schoolomgeving aangepast om prettig verkeer mogelijk te maken. Zo treft u een 30 km-zone aan, borden met stop- en parkeerverboden, verhoogde kruisingsvlakken, verbeterde fietsoversteken, een verbeterd fietspad naast de school, klinkers ipv asfalt voor de school en een Kiss & Ride-strook.

Te voet naar school

Uiteraard de nummer 1 manier om naar school te komen. Woon je op een “….laar”? Dan kom je te voet. We lopen ook naar de gym met de klas, dus je hebt geen fiets nodig. Wanneer er minder fietsen geparkeerd hoeven te worden op het plein, hoe meer speelruimte we overhouden. Kom je lopend dan heb je de keus uit twee ingangen. De eerste is de looproute naast de Kiss & Ride-strook vanuit de Melisselaar, de tweede is naast  het fietspad bij het veldje/schuurtje.

Per fiets

Woon je wat verder weg? Dan kom je op de fiets. Je gebruikt de ingang over het fietspad bij het veldje/schuurtje. Je loopt het plein op en parkeert je fiets in de fietsenstalling. Gedurende de eerste dagen worden kinderen naar hun fietsenstalling verwezen. Ouders die op de fiets zijn en hun fiets even moeten parkeren, zorgen voor een veilige plek en parkeren deze niet op het fietspad of het plein maar bijvoorbeeld op het grasveld.

Met de auto

Komt u toch met de auto dan gelden er een aantal afspraken. In de directe omgeving van de school geldt een stop- en parkeerverbod. Er is ook maar weinig parkeerruimte, dus zet uw auto veilig en legaal weg en loop een stukje naar de school als dat nodig is.

U kunt ook gebruik maken van de nieuwe Kiss & Ride-strook. U rijdt dan naar de school vanaf de Ypelaar, alleen dan is de Kiss & Ride strook en de bijbehorende parkeerplaats bereikbaar. Rijd hier stapvoets. Bij de aanleg van deze ingang is ervoor gezorgd dat inrijden stapvoets zal moeten. Bij het inrijden treft u eerst het Kiss & Ride gedeelte, hier kunt u stoppen en uw kinderen laten uitstappen. U mag hier niet parkeren, alleen kort stoppen. Daarna maakt u de bocht en rijdt het terrein af en verlaat het terrein verplicht rechtsaf.

U kunt ook kiezen om niet de Kiss & Ride-strook te gebruiken maar de bocht op het plein te nemen en dan kort te parkeren in de parkeervakken. Daarna moet de auto daar weer weg omdat dit gedeelte tijdens schooltijd afgesloten wordt en bij het schoolplein hoort.

Om zoveel mogelijk het verkeer in goede banen te leiden zijn teamleden en ouders (in geel hesje) aanwezig om aanwijzingen te geven als dat nodig blijkt. De leerlingenraad heeft speciaal voor de goede start een filmpje gemaakt, te vinden in de bijlage. Zo zorgen we er samen voor dat het werkt!

We verhuisden 21 maanden geleden. We verheugen ons enorm om weer met elkaar te zijn in zo’n mooi nieuw gebouw en omgeving. We zijn er klaar voor. Laat de kinderen maar komen!

We wensen jullie weer een fijne start. Bij vragen, stel ze gerust aan de leerkracht.