Zin in Lezen!
17 november

Zin in Lezen

Vorig schooljaar zijn we met de hele school aan de slag gegaan met Zin in Lezen, een aanpak voor leesbevordering. Tweemonds begeleidt ons ook dit jaar bij dit proces. Vorige week woensdag hebben we onze mooie Zin-in-Lezen-momenten gedeeld en hebben we weer nieuwe input gekregen om enthousiast mee verder te gaan. We zien dat de betrokkenheid en leesmotivatie echt verhoogd wordt door de betekenisvolle leesomgeving die we creëren in en buiten de klassen!

Als je rondkijkt in de school zie je dat kinderen enthousiast bezig zijn rondom thema’s zoals de bakkerij, de post, machtige media, Sinterklaas, plankenkoorts en aardse extremen. Hierbij zien we ook regelmatig een mooie samenwerking tussen verschillende jaargroepen. Deze week schreef groep 8 bijvoorbeeld samen met groep 4 een Sinterklaasverhaal en las groep 5 voor aan groep 1!